אז מה זה פוטותרפיה?

אם הגעת לעמוד הזה, סימן שאת או מתעניינת בזה עבורך כסוג טיפול, או מעוניינת ללמוד את הנושא כמטפלת/מנחה. אני אתן את שני הסנט שלי כצלם שעובד עם שיטות של פוטותרפיה ולא כמטפל (כי אני לא כזה).
את הסקירה ההיסטורית והחופרת על התחום אני אחסוך ממך, בשביל זה יש הרי וויקיפדיה והררי עמודים של מכללות שמפרסמות את המסלול הזה אצלן, חלקן מעמיקות יותר וחלקן מעמיקות פחות.

על רגל אחת – פוטותרפיה היא תחום טיפול שמשתמש בתמונות כדי להעביר תהליך.

על כמה רגליים – זה יכול להיות תמונות קיימות או יצירת תמונות, את יכולה להיות אקטיבית או פסיבית ביצירת התמונות, אפשר ליצור ואפשר רק להתבונן, יש כאן אפס חוקים – כל מה שמתחבר הוא לגיטימי.

להלן כמה אפשרויות של שילובים ולמה זה יכול להתאים למשל, מתוך ניסיון לתת תשובה תכל’סית לשאלה.

  1. לצלם חפצים/סיטואציות בעצמך – כדי לבטא משהו שקשה לך לבטא במילים. אולי כי הנושא קשה מדי לדבר עליו, אולי כי את מתבטאת טוב יותר ביצירה, אולי אין יכולת לדבר/לכתוב (אצל ילדים למשל, או מישהו עם קושי בשפה) או אולי כי זו פשוט הדרך המועדפת עלייך.
  2. התבוננות בתמונות מתוך מאגר תמונות כלשהו – מתאים לבטא תחושות שקשה למצוא עבורן מילים, למשל תמונות שרואים בהן אינטרקציות, מבטאות מצב רוח, מראות מצב נפשי וכו’
  3. התבוננות בתמונות שלך מהבית – מתאים להציף ולהזכיר נושאים ורגשות מתקופת הילדות, מעורר נוסטלגיה או דווקא להיפך.
  4. מישהו אחר מצלם אותך לפי איך שהוא רואה לנכון או לפי הנחיה כלשהי מצידך. זו הדרך שאני בוחר לעבוד בה בצילומים האמנותיים שלי 

  5. את מצלמת את עצמך, לדוגמה סלפי פשוט ובסיסי בכל יום, כדרך לעקוב אחרי שינוי והתפתחות. הצילום לא צריך להיות מתוחכם, עם צמצמים ופלאשים ועריכות בלייטרום , כדי לגרום למישהו לחשוב.

 

אישית אני משלב כמה מהשיטות הנ”ל בסשנים שאני עושה, שלא מוכוונים לטיפול (אני לא מטפל, אלא צלם) אלא לחוויה ותהליך אישי שלך. זה יכול להיות כלי טיפולי של ממש (לא כטיפול שלם אלא כאחד הכלים מארגז הכלים של המטפל, שמתאים לשלב מסויים או לטיפול ברובד מסויים. זה לא כלי קסום שפותר הכל, אלא רק עוד כלי שעוזר להסתכל על דברים או לגשת אליהם בצורה מסוימת.

אם תכננת ללמוד פוטותרפיה – כדאי שתבדקי מה את מקבלת בסופו של דבר, מה העומקים שנכנסים אליהם במהלך העבודה, האם יש פרקטיקה כלשהי או שזה רק אימון על עצמכם (שזה ממש לא אותו דבר כמו לעבוד עם מישהו אחר כדי להדמות מטופל).

הדף כתוב בלשון נקבה מטעמי נוחות בלבד.

On Key

פוסטים נוספים:

איזה מיקרופון כדאי לקנות?

אז החלטתם להוסיף מיקרופון לערימת הציוד, מזל טוב 🙂 מטרת המאמר – לרכז קצת מידע חשוב בלי להכנס לדקויות טכניות. מי צריך מיקרופון בוידאו שלו?

ביקורת תיק Langly

את התיק שלי קניתי לפני 4 שנים ביד שניה, ב 500 שח כשהוא עוד היה נראה חדש.עם הזמן התווספו עדשות והשתנו קצת הצרכים שלי כצלם

שלחו לי הודעה!