תיק טרולי לחצובות וציוד – השוואה בין Godox CB01 לבין Ultrablitz fb-500l

תיק טרולי לחצובות וציוד - סקירה והשוואה בין Godox CB01 לבין Ultrablitz fb-500l

את התיק טרולי של גודוקס קניתי לפני 5 שנים ואחרי בלאי משמעותי שעוד מעט אפרט לגביו, הידית שלו נשברה לי והייתי חייב תיק מהיום למחר.

את התיק של גודוקס שהיה לי קניתי ממש בתחילת הדרך ועם הזמן נוסף עוד ציוד ועוד צרכים שגיליתי.

את התיק של Ultrablitz קניתי כי זה היה התיק היחיד שהיה במלאי בגודל המתאים.

מידות פנימיות של גודוקס –  114×33.5×24 ס”מ

מידות פנימיות של אולטרהבליץ  –  124×33.5×24 ס”מ

תיק טרולי Godox CB-01 לחצובות  – סקירה

מה אני מכניס לתיק, בדרך כלל בצילומי תדמית/מוצרים: 

קומה ראשונה:
2 חצובות מנפרוטו 1004 
2 חצובות קלות יותר לרקע (דקות יחסית)
3 מוטות שמתחברים למוט לרקע 
2 פלאשים AD600 
3 פלאשים ספידלייט 
הרבה מתאמים/כבלים/סוללות/אביזרים/שטויות , בערך 30x15x15 ס”מ 
2 מתאמי bowens 

קומה שניה: 

שק עם משקולות (בערך 5 קג) 
חצובה נוספת 
מוט בום עם תפוח 
מטרייה רפלקטיבית 105 ס”מ 
2 סופטבוקסים מקופלים (אריזה שטוחה יחסית)  ולפעמים אוקטבוקס פתיחה מהירה 80 (אריזה גלילית נפוחה) 
לפטופ 13″ ומטען 
רקע בד 3X3 מקופל או שקית עם בדים 
חוץ מהנ”ל – לפעמים גם מקרן או פריט נוסף כלשהו שתמיד צריך להוסיף. 

זה שוקל הרבה וכשמעלים את זה למושב האחורי של הרכב זה מתחכך בגומי של הדלת וקורע אותו אחרי לא הרבה פעמים שתעמיסו לרכב. 

 

אחרי 3 שנים – נהרס לי אחד הריצ’רצ’ים, אבל יש שניים אז לא נורא.
בנוסף, הידית מחוברת לפלסטיק שנמצא בתוך הדופן ומשהו שם נשבר והידית נשארה תפוסה רק על הבד שכמובן נקרע מהמשיכה. קדחתי בעצמי בפלסטיק של הבסיס של הידית וחיברתי 2 ברגים עם אום פרפר מהצד השני לדיקט עץ קטן שנמצא בחלק הפנימי של התיק וזה אפשר לי למשוך עוד קצת את התיק, literaly.

אחרי 4 שנים – חלק מהפלסטיק בדופן התיישן ונסדק והרצפה נשארה קצת תלויה. זה אומר שכשאני סוחב את התיק, החלק האחורי שצמוד לגלגלים, נגרר קצת על הרצפה לפעמים ואם גוררים על מדרכה/כביש – יש חיכוך גבוה ולכן נוצר קרע עצבני
אחרי 5 שנים – גררתי את התיק כשהוא מלא במשך 4 קומות והפלסטיק של הידית פשוט נשבר והתיק התדרדר קומה שלמה ולמזלי לא נגרם נזק לציוד. יש גבול לקומבינות שאפשר לעשות והבנתי שהיקום רומז לי בעדינות שהגיע הזמן לעבור הלאה. 

הבדל ראשון 

על פניו יש הבדל ממש קטן בין התיקים … אבל ההבדל העצום ביניהם הוא בגלגלים. שניהם עם אותם גלגלים בדיוק אבל הגלגלים גורמים לתיק להיות קצת יותר ארוך (עוד 7 סמ) והיות ומי שצריך את התיק הזה כנראה ייקח אותו במושב האחורי של הרכב – צריך להיות מודעים לזה. אני נוסע כרגע עם יונדאי אקסנט 2022 ומסתבר שרוחב המושב האחורי הוא 125 ס”מ – הגודוקס נכנס בדיוק והאולטרהבליץ נכנס רק באלכסון – או נשען על המשענת הפנימית של הדלת או על קופסה שאני שם מתחתיו באחד הצדדים. רק זאת סיבה מספיק טובה לוותר על ה ultrablitz אלא אם יש לכם רכב רחב יותר. 

הבדל שני 

בשני התיקים יש חלוקה לשתי קומות. ההבדל הוא שבגודוקס, גובה הקומה התחתונה מתאים לפלאש AD600  שוכב על הצד, או 3 חצובות מנפרוטו בפרופיל ומעל החוצץ שמאפשר עוד נפח די גדול – למשל אוקטבוקס בקיפול מהיר  כלומר לא מטריה שטוחה אלא ממש גובה של חיבור bowens שעומד אנכי לחוצץ הזה, בין שאר הפריטים.

בתיק של ultrablitz העומק של הקומה התחתונה הוא כמעט כל התיק – החוצצים הפנימיים הם בגובה 20 סמ. זה משאיר רווח של 5 סמ לקומה העליונה וזה ממש לא שמיש.

הפתרון שלי, בגלל שהיה לי עדיין את התיק של גודוקס – לקחת את החוצצים של גודוקס ולהשתמש בהם כדי לקבל קומה עליונה שאפשר להשתמש בה.

 

הבדל שלישי

בתיק של גודוקס, הריצ’רץ’ החיצוני נמצא בחלק התחתון של הכיסוי, לעומת האולטרהבליץ שם הוא נמצא בהיקף של הכיסוי.  המשמעות היא שבגודוקס אם דחסנו הרבה ציוד בחלק העליון, החלק העליון שלו קצת יותר גמיש ויכול להתנפח. התיק עובר משמעותית את ה 24 סמ .  באולטרבליץ זה מפעיל לחץ על הריצ’רץ’ ואין לי ספק שזה עלול להרוס אותו אם אדחוף אותו לקצה – אני מוגבל לגובה “האמיתי” של התיק.

 

מה עושים עם עוד 10 ס”מ באורך? 

התוספת הזו עוזרת לי גם לשים בפנים את המוט הטלסקופי של הרקע שלי, שלא נכנס לגודוקס ותמיד סיבך אותי.  בנוסף, עכשיו אני יכול לשים בפנים גם רפלקטור 7 אינץ עם גריד שאף פעם לא היה לי מקום בשבילו. 

סיכום

התיק שבכלל רציתי ופשוט לא היה במלאי אצל היבואן (ארגול) הוא בכלל הטרולי הגדול של nicefoto שאפשר למצוא בארגול וגם ביוגנד, שהוא בגודל 107×38×36 ס”מ – כנראה מספיק בדיוק לחצובות manfroto 1004 שיש לי מבחינת האורך (הן 107 סמ ) אבל לא יכלו להתחייב לי על זה (כי לא היה איך לבדוק) אבל יש לו יותר רוחב ועומק בצורה משמעותית.  אם למישהו יש את התיק הזה אני אשמח לשמוע רשמים. 

יש כמובן גם עוד תיקים שעולים פי 4 – מנפרוטו, פליקן ועוד כמה שמות שעוברים את ה 2000 שח ולא בטוח שיש להם אותה קיבולת.

אם צריך לבחור בין הגודוקס לאולטרהבליץ, הייתי לוקח היום שוב את הגודוקס (אבל אני צריך לבדוק את הnicefoto קודם). החסרון של ההעמסה של ultrablitz באלכסון ברכב שלי ובנוסף הגובה המוגבל שלו הופכים אותו לפשרה פחות נוחה עבורי. 

On Key

פוסטים נוספים:

איזה מיקרופון כדאי לקנות?

אז החלטתם להוסיף מיקרופון לערימת הציוד, מזל טוב 🙂 מטרת המאמר – לרכז קצת מידע חשוב בלי להכנס לדקויות טכניות. מי צריך מיקרופון בוידאו שלו?

ביקורת תיק Langly

את התיק שלי קניתי לפני 4 שנים ביד שניה, ב 500 שח כשהוא עוד היה נראה חדש.עם הזמן התווספו עדשות והשתנו קצת הצרכים שלי כצלם

שלחו לי הודעה!